-Gwarancja i serwis towarów-
I .PRZEDMIOT GWARANCJI:
1.Przedmiotem gwarancji są opony marki Glob-Gum 3 do samochodów
osobowych, terenowych oraz dostawczych, zwanych dalej oponami.
Gwarantem w rozumieniu niniejszej karty gwarancyjnej jest :
P.H.U.P Rybka-Globgum 3 , 44-280 Rydułtowy ul.Raciborska 304
2.Opony Globgum 3 są oponami bieżnikowanymi tzw. regenerowanymi .
II. WARUNKI I OKRES GWARANCJI:
1.Opony posiadają różne okresy gwarancji .
a) Osobowe posiadają 24 mc . gwarancji zgodnie z tabelą producenta pkt.IV / 1
b) Osobowe na odklejenie bieżnika 36 mc. zgodnie z pkt. 3
c) Dostawcze i Terenowe 12 mc gwarancji .
Zużycie opony poniżej wskaźnika TWI jest traktowane jako produkt zużyty .
2.Niniejszą gwarancją nie są objęte opony uszkodzone wskutek między innymi
- nieprawidłowego montażu i demontażu,
- użytkowania niezgodnie z przeznaczeniem opony,
- złego stanu technicznego pojazdu, w tym nieprawidłowej geometrii
zawieszenia, wadliwej zbieżności kół, wadliwych, uszkodzonych
amortyzatorów, hamulców, sprężyn albo innych elementów zawieszenia,
- szybkiego lub nierównomiernego zużycia bieżnika ,w tym tzw. poząbkowanie .
- uszkodzeń mechanicznych, w tym spowodowanych uderzeniem barkiem
lub bokiem opony, najechaniem na krawężnik, wyrwę w jezdni itp.
przecięć i przebić,
- nieprawidłowej techniki jazdy, a w szczególności gwałtownego hamowania,
przyspieszania oraz jazdy z zablokowanymi kołami,
- wad kosmetycznych nie mających wpływu na bezpieczeństwo użytkownika
opony oraz spowodowanych naturalnym procesem starzenia się gumy .
- użytkowania opony na zbyt niskim lub za wysokim ciśnieniu powietrza .
- użytkowania opony do jazdy przekraczającej jej dopuszczalną nośność .
3. Odklejenie bieżnika traktowane jest jako odseparowanie rozklejenie pasa
czołowego lub bocznego gumy od reszty opony zwanej karkasem (nie dotyczy
stopek ) w skutek źle wykonanej czy sklejonej opony w procesie produkcji .
Rozerwanie , przebicie , rozcięcie , wybrzuszenie lub inne uszkodzenia
mechaniczne następstwem których będzie odseparowanie bieżnika nie będzie
traktowane jako odklejenie się bieżnika tylko jako uszkodzenie mechaniczne .
4. Niniejsza gwarancja nie wyłącza , ani nie ogranicza uprawnień kupującego
wynikających z niezgodności towaru z umową .
III. WARUNKI ROZPATRYWANIA GWARANCJI
1.Warunkiem rozpatrzenia gwarancji są :
- wypełnienie zgłoszenia reklamacyjnego na formularzu z Globgum3 .
druk zgłoszenia reklamacyjnego globgum3 -
tutaj
-dostarczenie reklamowanej opony , lub wysyłka kurierem do Gwaranta
-przedłożenie Karty Gwarancyjnej
-na żądanie przyjmującego reklamację lub Gwaranta - udostępnienie pojazdu
do oceny stanu technicznego przez Gwaranta.
2.Wszelkie reklamacje rozpatrywane są w terminie do 30 dni roboczych od dnia
zgłoszenia reklamacji w sposób określony w pkt. 1
3.W przypadku nie uznania reklamacji ewentualny zwrot opony odbywa się na koszt
klienta .
3.Od decyzji Gwaranta nie służy odwołanie do Gwaranta
4.Gwarancja na opony nie obejmuje rekompensaty za utratę czasu , za czasową
niesprawność pojazdu , niwygodę oraz związane z e złożeniem niedogodności
lub koszty , posiadanie opony zapasowej spoczywa na kupującym .
IV. ZASADY ROZLICZANIA GWARANCJI
1.W przypadku uznania reklamacji dokonuje się wymiany opony na nową , jeżeli wada
ujawniła się:
a) opony osobowe do 12 mc 100 % , powyżej rekompensata % według zużycia .
-opona letnia - pozostało bieżnika 7mm=80% , 6mm=70% , 5mm=60% , 4mm=40%
3mm=20% , 2mm=7% , 1,6mm=0%
-opona zimowa - pozostało bieżnika 7mm=80% , 6mm=70% , 5mm=40% ,4mm=0%
b) opony dostawcze do 6 mc 100 % , powyżej rekompensata % według zużycia .
-opona letnia - pozostało bieżnika 7mm=80% , 6mm=70% , 5mm=60% , 4mm=40%
3mm=20% , 2mm=7% , 1,6mm=0%
-opona zimowa - pozostało bieżnika 7mm=80% , 6mm=70% , 5mm=40% ,4mm=0%
2. Zużycie opony mierzone jest w miejscu wskazanym przez gwaranta.
3. W ramach gwarancji Gwarant może oponę także naprawić .
4. Cena opony do wyliczeń rekompensaty % będzie rozliczania na podstawie ceny
zamieszczonej na stronie Gwaranta www.globgum3.pl/cennik .
V . PODSTAWOWE ZASADY EKSPLOATACJI OPON
1.Montować opony dokładnie określone w danych technicznych pojazdu .
2.Ciśnienie w oponach mierzyć nie wcześniej jak po 2 godzinach od zatrzymania
pojazdu i nie rzadziej niż raz w tygodniu oraz każdorazowo przed dłuższą jazdą .
3.Należy przy montażu opony zawsze wymieniać zawór ciśnienia na nowy .
4.Dokonywać okresowej wymiany rotacji opon nie rzadziej niż 7 tyś km. co pozwala
wyrównać ewentualne nierównomierne zużycie .
5.Jazda na oponach widocznie zużytych ze względu na złą geometrię pojazdu jest
zabroniona i grozi całkowitym uszkodzeniem opon.
Karta gwarancyjna bez daty sprzedaży,
stempla i podpisu sprzedawcy jest nieważna.
Kartę należy wypełnić długopisem lub atramentem.
W wypadku zaistniałej reklamacji gwarancyjnej , celem szybkiej oceny uszkodzenia i podjęcia decyzji reklamacyjnej
prosimy przesłać na adres emailowy ;reklamacja@globgum3.pl
- typ opony
- data uszkodzenia
- opis uszkodzenia
- zdjecie lub scan karty gwarancyjnej
- samochód w jakim była zamontowana opona
- kilka zdjęć uszkodzonej opony z widocznym uszkodzeniem
- adres kontaktowy i numer telefonu .
Zdjecia powinny być tak wykonane aby pomogły nam w szybkiej ocenie uszkodzenia i wyeliminowały konieczność wysyłki .
W wypadku odmowy uznania reklamacji na podstawie wysłanych zdjęć , klient dostarcza opony na własny koszt do siedziby naszej firmy , celem oględzin towaru .
W wypadku uznania reklamacji zostaje wysłana nowa opona lub zwrot wartości opony w wypadku kiedy jest brak opon na magazynie ,w możliwie najszybszym terminie .
W wypadku uznania reklamacji opona zostaje odesłana na koszt sprzedawcy wraz ze zwrotem kosztów dostarczenia uszkodzonej opony do Sprzedawcy .
W wypadku nie uznania reklamacji koszty odesłania do klienta ponosi klient .